2023. március 2., csütörtök

Abált szalonna

 


Egy igen egyszerű házilag is elkészíthető hagyományos finomság a sertés toka részéből. Sőt házilag az igazi!

Nem tudom a mai generáció körében mennyire közkedvelt. Talán már nem is sokan ismerik vagy készítik, így egyszerűsége ellenére is úgy gondoltam, megérdemel egy bejegyzést.

A tokát átöblítem, és felteszem főni annyi vízbe, hogy bőven ellepje.

Ízesítem ízlés szerinti mennyiségű sóval, és egész fekete borssal. Kerül a főző vízbe 4-5 gerezd fokhagyma, illetve babérlevél. Szintén ízlés szerint. Nálam ez kb. 3-4 nagyobb levelet jelent.

Teljesen puhulásig főzöm a tokát, ezt villával tudjuk ellenőrizni.

Egy tálra teszem.

Kevés abalevet kikeverek sűrűre pirospaprikával, némi fekete borssal. A szalonna tetejét nem túl mélyen bevagdosom kockára. Alaposan megkenem a keverékkel. Majd 3-4 apróra vágott fokhagymával megszórom, és kevés pirospaprikával is meghintem, mert szerintem ettől még jobban néz ki.

Nálunk már így melegen kapós. Sőt a leginkább ilyenkor szeretjük enni, nem pedig hidegen. 😅

Az abalevet sem dobom ki. Leszűröm és rendszerint felhasználom más ételek alapleveként, levesek, pörköltek vagy főzelékek készítésekor. 

Legutóbb egy ch csökkentett sárgaborsó főzelék készült így. Rajta egy sütőben sült rántott szárny. 😁

A sütőben készült rántott húsról is találtok blogbejegyzést! 😉



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése