2014. május 14., szerda

Palóc gulyás


Valahogy kimaradt az életemből ez a leves és nemrég, 
amikor újdonságra vágytam, már napok óta szemeztem vele, 
mert sok helyen szembejött velem.
Itt volt az ideje kipróbálni!
Nem csalódtam, nagyon finom!
A friss kaportól olyan üde ízt kap, ami utolérhetetlenné teszi! ;)

Ahogy Én készítem:

Hozzávalók:
1/2 vagy 1 kg marha vagy sertés hús-nálam utóbbi
(a mennyiség függ, hogy mennyire kiadós levesnek szánjuk, persze a mennyiséget csökkenthetjük is)
1 nagyobb fej hagyma
1-2 gerezd fokhagyma
olaj
pirospaprika
1/2 kg zöldbab
4 szem burgonya
3-4 db babérlevél
egy kisebb csokor kapor
ételízesítő
só, bors
kb. fél doboz tejföl


Elkészítés:

A húst megmossuk és kockázzuk.
A hagymát szintén kockára vágjuk és a sóval meghintve aranyszínűre pirítjuk az olajon.
Mielőtt kész lenne, a fokhagymát is beletesszük.
Félrehúzzuk a tűzről, megszórjuk pirospaprikával és hozzáadjuk a húst,
felöntjük vízzel és visszatesszük főni.
Beletesszük a leves kockát, az ételízesítőt, a babért és félpuhára főzzük.
Amikor ez megvolt, jöhet bele a zöldbab, és a kapor is.
A vége előtt hozzáadjuk a kockázott burgonyát, borsozzuk és kóstáljuk, 
ha szükséges után ízesítjük.
Amikor minden elkészült, kevés leveslével kikeverjük a tejfölt és a többi leveshez adjuk.
Pár pillanat múlva elzárjuk.
További tejföllel és kaporral díszítve tálaljuk. :)
Jó étvágyat!   ;)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése