2014. május 12., hétfő

A hét bloggere: Szani konyhája

forrás: a képre kattintva elérhető

Budai István, az egyik legnagyobb receptes oldal, a Receptneked.hu 
szerkesztője, a hét bloggerének választott Császár Eta néni ajánlásával, 
 és meginterjúvolt, ami rendkívül megtisztelő számomra!
Amit még eddig nem tudtál Rólam:

Mutatkozz be pár szóban!

Mursichné Szlama Annamáriának hívnak. Budapesttől 40 km-re, a Kis-Duna mentén található Kiskunlacházán élek családommal. Férjemmel egy kislányt nevelünk, akit Larának hívnak és a szemünk fénye.

Mióta írsz blogot és mi volt a motivációd ami miatt elkezdted?

Megközelítőleg egy éve kezdtem el. Mérai Katalin motivált leginkább! Miután rátaláltam a gasztro oldalára, kedvet kaptam, hogy ne csak a privát albumomba töltsem fel az étel fotókat, recepteket, hanem a nyilvánossággal is megosszam azokat. Először csak a facebookon hoztam létre egy oldalt, majd a rendszerezés érdekében született meg a blogom.
Nagyon jó érzés, amikor kedves visszajelzést kapok, hogy valamelyik receptem sikerült, bevált. Ilyenkor érzem igazán, hogy érdemes csinálni!

Van valami története a Szani névnek?

Mivel a leánykori vezeték nevem Szlama, a keresztnevem után pedig Aninak becéztek, így a kettőből tettem össze egy szerintem lágyabb, kedvesebb hangzású becenevet. :)

Kitől és mikor tanultál meg főzni? Hány személyre főzöl és kik ők?

Magamtól!
Természetesen kérdezgettem anyumat és a nagymamámat időnként, hogy mit, hogy kell készíteni de mindig a saját fejem után mentem, a hagyományos étkeket megtartva de ízviláguk határait áttörve, magunk száj ízére formázva.
Dédnagymamámtól is kaptam természetesen útravalót, aki már sajnos nincs köztünk. Ez leginkább egy-egy mozdulatban mutatkozik meg, amit kiskoromba a konyhába sündörögve lestem el Tőle. Ő nagyon profi volt, főleg fiatalon, mikor ereje még engedte.
Igazi vidéki asszony, egy molnár felesége a festői szépségű Pálházán, ahol rengeteg lakodalomban sütött-főzött, ahogy ez akkoriban szokás volt. Tisztán látom magam előtt, ahogy hímzett kötényében nyújtja a házi tésztát, majd szélsebesen, magabiztosan vágja a metélt tésztát vagy a kedvenc kis kocka tésztámat, amihez hasonlót ma sem ettem.
Kislányom és férjem, akikről gondoskodom. Férjemnek már idestova 17 éve főzők és szerencsére meg van elégedve. ;)
Ő az, aki legjobban nyomon követhette a fejlődésem! :)

Mi volt a legnagyobb siker, amit elértél az életedben és mi az, amit el szeretnél érni?

Eszméletlen nagy sikernek könyvelem el, amikor Mérai Katalin művésznővel és több bloggerina ill. sütni-főzni szerető háziasszony barátnőmmel karöltve, egy közös torta sütési akcióban vettem részt, a Down Alapítvány Korai Fejlesztő Központjának 10.születésnapja alkalmából. A hálás gyermeki tekintetek, melyekkel ott szembesültem, felülírta minden várakozásomat! Egy ilyen tekintetnél semmilyen siker sem adhatna érzelemig többet!
Szintén Katának köszönhetően teszteltem zöld diót és nemrég bio liszteket, melyek igazi gasztrokalandozások voltak, nagyon élveztem és a Vidék Íze magazinban is bemutatkozhattam általa két ízben. Illetve májusban egyénileg is bekerül egyik receptem, azaz a kelesztés nélküli rózsa csigáim. Mit szeretnék elérni? Csodás lenne, egy olasz kis faluban élni a családommal és egy saját kis bisztrót vezetni!
Mondjuk ez inkább álom, azért hiszek benne, hogy az álmok valóra válhatnak! ;)

Sütés, vagy főzés?

Nem tudnék választani! Mindegyiket szeretem, mindegyikben más adja meg az örömet. A főzésben az, ahogy az alapanyagok, fűszerek közreműködésével megszületnek a finom fogások. Ahogy, egy-egy hozzávaló módosításával, szinte teljesen más végletbe kerülhetünk, fokozva ezzel érzékeinket és mindazokét, akik szívesen fogyasztják ételeimet.
A sütésben az ízek mellett, az alkotás kap jelentőség teljes szerepet, hiszen egy torta vagy mutatósabb sütemény elkészítése, kicsit “szobrásszá” is tesz minket. Rengeteg tanulás szükséges hozzá! Nagyon sok, nálam ügyesebb, úgymond házi cukrász létezik, akik szinte saját kútfőből alkotnak csodákat, soha nem tanulva a mesterséget és, akiket nagyon tisztelek. Hozzájuk szeretnék “felnőni” ! :)
Addig , míg ez megtörténik, élvezem a tanulás és a készítés örömeit. Na meg azt, hogy a két “főszakácsnak” , anyumnak és nagymamámnak is nagyon ízlenek a süteményeim, sőt a receptjeimet is elkérik! ;)

Melyik a kedvenc ételed?

Húsleves! Legszívesebben mindennap készítenék! :P Lehet bármilyen baromfi , sertés vagy marha húsleves, mindegyiket szeretem és a kis családom is nagy rajongója! :)

Van is rá valami tuti recepted?

Inkább praktikákat alkalmazok. Fedő nélkül főzöm, ugyanis a fedőről visszacsapódó gőz, opálossá teheti a leves színét. Egy kockacukor segít, hogy áttetszőbb legyen a levesünk édes természetesen nem lesz tőle. A sertés húsos csontot habzásig előfőzöm, lemosom és úgy teszem fel ismét a zöldségekkel, ezáltal megelőzve a leves zavarosságát.

Melyik az az 5 általad írt blogpost, amit szívesen megosztanál a Receptneked.hu olvasóival?

A hét bloggere cím minden héten másra vándorol! Mindig az aktuális blogger nevezi meg az utódját. Te kit választasz? A választásod indokold is meg!

Kedves bloggerina ismerősömnek szeretném átadni a staféta botot, méghozzá Danának, a Danadi’s Kitchen  oldal szerzőjének. :) Danát személyesen is van szerencsém ismerni, hiszen a nőnapot együtt ünnepeltük egy nagyon szuper baráti társaságban! Végtelenül kedves hölgy, remek édesanya és remek háziasszony, akinek szintén fontosak a hagyományos értékek! Csodás ételekkel örvendeztet meg bennünket, amit olyan látványosan tár elénk, hogy még egy jóllakott ember is nehezen utasítaná vissza! :D
Köszönöm, hogy kíváncsiak voltatok Rám! Eta nénit csókoltatom ! :)
A recpetneked.hu oldal olvasóit, pedig szeretettel üdvözlőm! :)
Szani

2 megjegyzés:

  1. Szani, szeretettel gratulálok a "Hét bloggere" címhez!
    Megérdemelted, nagyon tehetséges, ügyes háziasszony vagy.
    további sikereket kívánok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Marisz! Nagyon szépen köszönöm! Ezek a kedves szavak, most ismét felértek egy kitüntetéssel! ;) Puszi!

      Törlés