2014. február 11., kedd

Tejbegríz


Egy kis gyerekkori visszaemlékezés.
Tejbegríz, mint otthoni gyors vacsora vagy a suli menzák megosztó főétele.
Lehet nagyon utálni vagy csendben de annál sebesebben kanalazni :D
Egy biztos, általa gyorsan jut meleg és laktató étel a pocakokba, ha már nincs időnk a konyhában brillírozni! ;)

Ahogy Én készítem:
egy jó adaghoz
1 l tej
1 bögre búzadara,
egy csipet só,
cukor ízlés szerint
aki szereti vaníliás cukorral is ízesítheti

Elkészítés:
A tejet felteszem a cukorral és a sóval forrni.
Egy kevés tejet félreszoktam tenni , mert amikor kész és sűrűbbnek látom, hozzákeverem, így kicsit elhűtöm, hogy hamarabb ehessük ill. nem lesz olyan sűrű,
 mert Én lazább állaggal  kedvelem és van, akinek megáll  a kanál benne :D
Miután a tej forrni kezd, hozzáadjuk a búzadarát és folyamatosan kevergetve kis lángon vagy akár platnin készre főzzük.
Melegen tálra szedjük és kakaóval meghintve tálaljuk.

Tipp:
Mogyorókrémmel, lekvárokkal, vagy fahéjjal is remek csemege.
Készítettem már dióval és mákkal is, mit ne mondjak ISTENI! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése