2013. szeptember 18., szerda

Mákos tészta

Észrevettétek, hogy bár sokan imádjuk mégsem szentelnek neki helyet a receptes könyvekben sem?
Én legalább is még nem találkoztam vele!
Mivel Én is a rajongója vagyok, így megtisztelem ezt a finom és gyors fogást egy bejegyzés erejéig! ;)
Hozzávalók egy jó adaghoz:
500 g széles metélt vagy gyufa tészta
olaj, só, víz
200-250 g mák
ízlés szerinti porcukor
Elkészítés:
A tésztát olajos, sós lobogó vízbe tesszük, majd időnként megkeverve készre főzzük.
(a csomagoláson leírtak ált. az irányadóak. )
Leszűrjük és hagyjuk kicsit lecsepegni (nem szoktam nagyon sokáig hagyni, mert így olyan jó kis csúszós lesz)
A mákot és a cukrot ledaráljuk, kikeverjük.
A tésztát egy lábasba tesszük kevés olajjal összekeverve és ismét összemelegítve, vigyázva ne égjen le, majd elzárva a cukros mákkal is összevegyítjük.
Ha édesebben kedveljük, további kristály vagy porcukorral megszórva tálaljuk.
Tipp:
Barack és szilvalekvárral is igazán jó párost alkotnak! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése