2013. május 19., vasárnap

Csirke sóágyon sütve




Hozzávalók:
1 egész csirke
1 kg konyhasó (semmiképpen ne jódozott)
1 szál rozmaring


Elkészítés:
A csirkét pár órával az elkészítése előtt kivesszük a fagyasztóból, 
majd előkészítjük a sütéshez(jól megmossuk, átnézzük).
Egy közepes tepsibe borítjuk a sót, amelyben egy 2-3 cm-es sóréteget kapunk.
Vágunk egy akkora darab alufóliát, amire a csirkét helyezzük, hátával lefelé.
Teszünk egy szál rozmaringot a csirke belsejébe.
Befedjük az egészet alufóliával, amit legalább egy óra hosszat rajta is hagyunk.
Miután a fólia lekerült még kb. fél órát sütjük, hogy szépen megpiruljon.
Sütési hőfok:175° C

Köret javaslat:
Rozmaringos sült burgonyát tálaltam hozzá első ízben.
A sütni való (sárga héjú) burgonyát megmostam, majd anélkül összevágtam, hogy megpucoltam volna, hiszen héjában sütve az igazi.
Egy tálban megsóztam és tepsibe borítottam, 
meglocsoltam olajjal, egy kevés vízzel, frissen téptem rá rozmaringot és egy óra alatt
megsütöttem.
Sütési hőfok: 170 °C, alsó-felső sütés, 1/2 órától légkeverés.
Hagyományos sütőben is remekül megsül.


Saláták:
Hagyományos fejes saláta került az asztalra (ecet, cukor, víz hozzáadásával készítve)
 A másik egy különleges és isteni finom saláta lett.
Újhagymát, kockázott fehér retket olajon, sóval megpirítottam.
Egy tálba, előzőleg leveleire szedett fejes salátára öntöttem.
Ebben az edényben pirítottam hozzá mandulaforgácsot egy pici olaj hozzáadásával.
Ez is a salátára került.
Valamint egy doboz jól lecsepegtetett csemegekukorica is gazdagította.
Jól átforgatjuk és már fogyasztható is!
A retek pirítva édeskés ízt kap, nagyon jól illik főételek mellé köretnek,
 ill. saláták kiegészítőjeként is remek


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése