2020. március 29., vasárnap

Tejes kifli


Én is beálltam a sorba, ha már mindenki 
karantén pékséget nyitott! :D
Találtam jó pár, már lejárt szavatosságú instant élesztőt
és miután esélytelen frisset vagy akár port venni, 
így kuka helyett méltó módon beteljesítem a sorsukat, 
remélve, hogy egyáltalán működnek!
Az utóbbi időben nem igen készült semmi fehérlisztes 
élesztős dolog,  életmódváltás miatt, 
így most megint rákell érezni a csínjára.
Természetesen mérsékelten fogasztva, mert
azt vallom, a glutén nem igazán a barátunk!
Azt hiszem elsőre azért nem is olyan  rossz! :)
Mindenesetre a család még melegében neki esett! <3



Hozzávalók:
laktóz mentes változat
45 dkg fehér liszt BL55
5 dkg rétesliszt
1 1/2  tk. himalája só vagy 1 tk. tengeri
1 1/2 tk. cukor
 1 1/2 cs. száraz élesztő
30 g l.m. vaj
4 dl l.m tej
 (pici mehet bele, ha még vesz fel)
+ tej a kenéshez



A lisztet egy tálba a robotgép üstjébe tettem.
Szitálni is lehet. Nálam ez a nagy izgalomban kimaradt! :)
Hozzáadtam az élesztőt és a cukrot.
Majd mehet a vaj és a langyos tej.
Géppel összeállítottam és dagasztottam, 
míg sima nem lett a tészta.
Ezután még kézzel is áttagasztottam egy picit.
Letekarva meleg helyen kelt fél órát. 
A sütőt előmelegítettem 200°C fokra.
.Amíg ez megtörtént a tésztát kör alakban 
kinyújtottam és cikkekre vágtam.
Először félbe, majd 4-be,végül még ezeket is megfeleztem.
A külső széleitől befelé haladva felcsavartam a szeleteket és
sütőpapiros tepsire tettem.
Langyos tejjel megkentem mindenhol,
majd ment a sütőbe.
A hőmérsélketet visszavettem 180°C fokra,
 mert a sütőm elég jól fog.
Illetve letakartam alufóliával, miután már eléggé megpirultak.
Ez is sütőfüggő!
(nálam villany, alsó-felső sütés)
45 percig sültek.
Kihűlni nem igen volt idejük! ;)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése