2016. május 3., kedd

Focilabda torta



Én is átestem a keresztségen és elkészült az első 
foci labda tortám.
Amikor kiderült mi lesz a kérés, rendesen tele lett a nadrágom!
Hirtelen azt se tudtam, hogy is álljak majd neki.
Mit vegyek hozzá! Szűrőt, fém formát, szilikont?
Nem olcsó egyik sem és, ha mégsem tudom használni, akkor 
csak jól megharagudnék magamra! :D
Utóbbi két forma 3 és 5 ezer forint között mozog. 
A szilikon az olcsóbb, így úgy döntöttem azt rendelem meg.
Ő lenne az:
Azt gondoltam, hogy kikeverek egy adag (24-26 cm-hez való) olajos piskótát,
amit majd ketté veszek.
Aztán, amikor már burkoltam a tortát, majd szépen
mintát veszek a formáról és szépen azok alapján 
elkészülnek az 5 és 6 szögeket formáló minták.
Na persze, 
csakhogy a gyakorlatba ez másként volt! :P
Egyszer beburkoltam vékonyan, majd mérgemben ráhúztam 
a formát a torta tetejére.
És láss csodát ott voltak a minták! 
Igaz csak a feléig de innen már mehet szabad kézzel is a minták bemélyesztése,
vagy kifordítva a formát hozzáilleszthetjük a mintát, ahol 
folytatni kell.
Hogy miért ezt a könnyű módszert választottam és nem mértem 
kerületet és osztottam 15-el és méricskéltem?
Minek, ha így nekem egyszerűbb!
Lehet, hogy másnak az a jobb módszer, nekem viszont ez. :)
Szerintem mindenki úgy készítse, ahogy számára egyszerűbb!
Sőt lehet sablonnal is! :)
A piskótát vajkrémezés után egyben burkoltam. 
Miután más volt a terv így, hogy szebb fedést kapjon,
 némi vizes lekenés után, kapott egy normál burkolatot is.


Miután rátettem ismét a formát, óvatosan átnyomkodtam a minták mentén,
vigyázva, a széle ne hagyjon nyomot a felénél.
Miután levettem a formát, a másik felét, folytatólagosan elkészítettem.
Az 5 szögekhez kivágtam a mintának megfelelő méretű fekete anyagot 
és a helyükre illesztettem.
Elkészítettem a varrás mintákat.
Ezután fokhagymanyomóval kipasszíroztam a füvet imitáló anyagot.
Majd még egy focicipővel is megfejeltem a dolgot! :D
A torta közepébe függőlegesen két hurkapálca 
került, hogy stabil legyen.
Ez kicsit ferdén is beleszúrhatjuk, úgy még stabilabb.
A feléhez tehetünk kartont is, Én most ezt nem tettem bele.
A krémezés után jól nyomjuk meg, mert a felesleges krémnek ki kell
jönni, különben deformitást okozhat és nem lesz olyan stabil maga 
a torta sem, ahogy kellene. 
A betöltése után pedig jól hűtsük le a formába visszatéve a feleket,
egymást követően.

Válasszunk ennek megfelelően masszívabb krémet.
Nálam egy mascarponés, étcsokis krém került bele.
25 dkg mascarpone
10 dkg , min. 75 % étcsoki
2 dl tejszín
némi porcukor
aki szereti, rumaromával ízesítheti
Elkészítés:
A csokis kevés(!) kb. 0,5 dl tejszínben felolvasztjuk.
Ha nagyon sűrű és hamar felveszi, egy keveset tehetünk hozzá 
de ne legyen folyós! 
Ahogy kész a szobahőmérsékletű mascarponéhoz keverjük.
Ha szükséges porcukorral édesítjük és rumaromával ízesítjük.
Végül a maradék tejszínt felverjük és beleforgatjuk.
Amire figyelni kell!
Még a két piskóta sem mindig egyforma, 
mert a sütő hőmérséklete alapján változhat.
Minél melegebb, annál jobban púposodik.
Én jól előmelegítettem, így szép púptól szabadítottam meg.
Aztán hiába osztottam el a piskóta tésztát mérőedénybe, 
az egyik így is nagyobb lett, hisz az a pici 
is számított, amit az edény faláról kikapartam.
Így érdemesebb inkább két 16-18-as adagot csinálni.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése