2015. december 28., hétfő

Puncshabos zsermák

DSCF1341
Ez a zsermák egy igazi szép mentés volt!
Hogy miért?
Mézeskalács torta sütés után követte a sort a sütőben.
A mézeskalácsok miatt, kicsit feljebb tettem a rácsot a sütőben,
ami szépen úgy is maradt! :P
A zsermák olyan jól nézett ki már nyersen is-gondoltam-,
ez az idei egy csoda lesz miután elkészül.
Megnyugodva hátradőltem, majd egy kis idő után ránéztem, hogy is áll.
Jajj, a látvány, ami fogadott....!!
Megégett a felső lap! :/
Gyorsan lejjebb vettem, majd nemsokára ki is vettem a sütőből.
Nagyon remekül megsültek a rétegek de a tetejére nem tehettem csokit,
hisz az égett ízt nem tudtam volna palástolni!
Leszedtem az egész felső lapot és arra a következtetésre jutottam,
hogy a mákos rétegen sem mutatna jól a csoki! :P
Eszembe jutott, hogy van itthon tejszínhab, így az lesz az Én
megmentőm!
A mákhoz illik a puncsos íz, így egy kis csokit rácsepegtetve
Isteni összhatást értem el!
Férjecskémnek kifejezetten bejött! :)
Szóval,"Szép mentés volt Szani! "
Karácsonyra, Szilveszterre és csak úgy, bármilyen egyéb alkalomra ajánlanám, 
mákimádó sorstársaimnak! ;)
DSCF1335
Hozzávalók kb. 48 szelethez
a tésztához:
1/2 dl tej
1 kockacukor
25g élesztő
500 g finomliszt
250 g vaj/margarin
100 g porcukor
1 tojás
1 tasak vaníliás cukor
1 csipet só
1 dl tejföl
a töltelékhez és a bevonathoz:
300 g darált mák
200 g porcukor
1 citrom reszelt héja
300 g szilva vagy barack lekvár
1 mk. fahéj
1 dl tej
2 dl hulala, 1 cs. habfix 2 ek. rumaroma, kevés piros ételszínezék
50 g tortanbevonó étcsokoládé, 1 ek. olaj
DSCF1332
Elkészítés
A tésztához a tejet meglangyosítjuk, elkeverjük a kockacukorral
és az élesztővel, meleg helyen felfuttatjuk.
A lisztet elmorzsoljuk a vajjal/margarinnal,
hozzáadjuk a cukrot, az élesztős tejet, a tojást, a vaníliás cukrot,
a sót és a tejfölt,összegyúrjuk, cipót formálunk belőle.
A töltelékhez a darált mákot a cukorral és a tejjel elvegyítjük,
és lassú tűzön, állandóan kevergetve
kb. 10 percig főzzük, majd ízesítjük a citromhéjjal és a fahéjjal.
Hűlni hagyjuk.
A cipót 4 részre vágjuk és cipócskákat gömbölyítünk belőle.
Lisztezett munkalapon, tepsi nagyságúra nyújtjuk az első cipót,
a tepsibe terítjük, megkenjük a baracklekvár egyharmadával,
és ráterítjük a máktöltelék egyharmadával.
Tetejére fektetjük a második cipóból nyújtott lapot,
megkenjük a baracklekvár felével, ráterítjük a máktöltelék felével,
aztán a harmadik cipóból nyújtott lap,
a maradék lekvár és máktöltelék következik, végül a negyedik tésztalap.
Tetejét villával megszurkáljuk, a széleket lenyomkodjuk, letakarjuk.
1 órán át hagyjuk kelni.
170° C-ra előmelegített sütőben, 35-40 percig sütjük,
majd a tepsiben hagyjuk kihűlni.
A hideg tejszínt elkezdjük felverni lassú fokozaton,
majd hozzáadjuk a habfixet, a rumaromát és a színezéket,
aztán a legnagyobb fokozaton folytatjuk,
míg teljesen kemény nem lesz.
A sütire terítjük a habunkat és kicsit hűtőbe tesszük.
A csokit felolvasztjuk vízgőz felett és hozzákeverjük az olajat,
majd kanálsegítségével különböző formákban a sütire csorgatjuk.
Hagyjuk megdermedni!

Természetesen nem kell, ahhoz elrontani a sütit,
hogy így készüljön! :D
Nyugodtan mehet a csoki helyett a felső tészta rétegre a hab!
A diós zserbóhoz citromos, narancsos vagy fahéjas habot ajánlok! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése