2014. február 22., szombat

Farsangi almás krémes torta


Kislányom iskolai farsangi bulijára vittük ezt a tortát, mely tombolaként lelt gazdára.
Remélem ízlett az újdonsült tulajdonosoknak!! :D

Hozzávalók:
tészta, laponként
3 tojás
19 dkg cukor
19 dkg liszt
1 cs. sütőpor
0,75 dl olaj
0,75 dl langyos víz

Vaníliás krém:
2 cs. vaníliás puding
5 dl tej
15 dkg cukor
15 dkg margarin

Almás krém:
4-5 szem alma
ízlés szerint cukor (kb. 10 dkg)
1 ek. zselatin
2 ek. langyos víz
(ha édesebb fajtájú az alma, citrommal vagy citromsavval kicsit pikánsabbá tehetjük)

Fondant:
kb. 1 kg cukor
2 ek. méz
1 ek. margarin
4-6 ek. víz
2 ek. zselatin


Elkészítés:
A lapokhoz összekeverjük a hozzávalókat és külön-külön tűpróbáig sütjük. 
Rácson hűtjük.
A vaníliás krémhez, kevés tejben kikeverjük a pudingot a cukorral és a többi tejhez adva csomómentesre főzzük.
Egy kevés margarint hozzákeverve és folpackkal letakarva hűtjük, 
(így kevésbé bőrösödik meg) .
Az almás krémhez, a meghámozott és felkockázott almákat a cukorral pépesre,
 ill. sűrűre főzzük. 
Mielőtt elzárnánk, kevés meleg vízben feloldjuk a zselatint és hozzákeverve, még egy percig főzzük, ezután elzárjuk és hűtjük.

A fondantot aznap állítottam össze, mikor burkoltam a tortát, most nem hűtöttem.
Vízgőz felett egy tálba tesszük a vizet, abba feloldjuk a zselatint, hozzáadjuk a mézet és a margarint, majd az egészet  0,5 kg  átszitált cukorhoz keverjük.
Ezután apránként hozzáadjuk a többi cukrot is, nem feltétlenül kell az 1 kg.
 Egyneművé gyúrjuk.
Felhasználás közben ill. tárolás esetén, folpackal letakarjuk, mert könnyen kiszárad a levegőn.

A tortalapokat kettévágjuk.
 Mindig  a felső részét fordítjuk alulra, így nem lesz véletlenül sem púpos a teteje.
Mielőtt betöltenénk a lapokat, a vaníliás krémhez hozzádolgozzuk a margarint, majd
ízlés szerint váltakoztatva megkenjük tortánkat.
A torta külsejét vékonyan megkenjünk mindenhol a vaníliás krémmel.
A fondantot porcukorral meghintett felületen kinyújtjuk, a tortára terítjük.
Az alját hagyhatjuk fodrosan vagy elvágjuk a torta mentén. Ezután kedvünk szerint díszíthetjük különböző formákkal, melyeket kevés vízbe mártott ecsettel kenünk meg, így rögzítve a helyükre.
A tortát  vizes ecsettel fényesíthetjük is, persze óvatosan, nem eláztatva!
Használhatunk díszítésként különböző szórócukrokat is, Én a házilag készült szórócukraimat használtam. ;)


Az ÁLARC az pár órával a burkolást megelőzően készült el.
Egy műanyag álarcra folpackot rögzítettem.
 Kinyújtottam egy darab fondantot, majd óvatosan az álarcra helyeztem.
Eltávolítottam a felesleget és kilyukasztottam a szemeket.
Hgytam megszáradni, majd a folpackkal együtt eltávolítottam a felületről, a folpackot pedig óvatosan lehúztam az álarcról.
Pár fondant dísszel megtámasztva a tortára helyeztem.
Az álarc is díszíthető különböző fondant mintákkal, szórócukrokkal.

A kis boszim Lara :





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése