2013. augusztus 14., szerda

Zöld paradicsom lekvár

Mikor a savanyúságnak nekiálltam, úgy arattam le a zöld paradicsomokat, hogy másnap
lekvár is készülhessen, amit már régóta kiakartam próbálni.
Kellemes citrusos lekvárélmény.
Én enyhén még az alma izét is felfedeztem benne, persze lehet, hogy csak hallucináltam :P
Egy főzetből három féle variációt készítettem.
Lett natúr ill. fahéjas lekvár,
valamint dzsem is.
Hozzávalók:
2 kg zöld paradicsom
65 dkg cukor
1 citrom reszelt héja és leve
1 cs. vaníliás cukor
2 cs. 3:1-ben dzsem fix
Aki ízesítené, fahéjat is tehet bele (1-2 kk).
Elkészítés:
A megtisztított paradicsomokat felkockázzuk és egy lábasba tesszük.
Ráreszeljük a citrom hájét és belefacsarjuk a levét is, majd elkezdjük főzni.
Míg nem enged levet, fokozottabban figyeljünk rá.
Kb. 40 perc főzés után, hozzáadjuk a cukrot és a vaníliás cukrot, majd tovább főzzük.
További 30 perc főzés után,
2 részre osztottam.
Az egyiket turmixoltam, visszatettem főni, jött a dzsemfix, majd üvegbe töltöttem a felét, az üveget a tető rácsavarása után, 5-10 percre fejre fordítottam.
A másik felét még melegítettem és kevertem bele némi fahéjat kb. 1 kk.-al,  ill. az Ő dzsemfix adagját is megkapta, majd ez is üvegbe került.
A másik adag, melyet nem turmixoltam, darabosan került az üvegbe, persze nem kell nagy darabokat elképzelni. :) 
Ebből a mennyiségből, 3 normál üveg lekvár készült.
Aki nem szeretné variálni, egyben megfőzve teheti bele igény szerint a fűszert, majd a két dzsemfixet egyszerre, mellyel 2-3 percig forraljuk a lekvárt,  majd üvegbe töltjük :)
A 2 dzsemfix elkélt bele mindenképpen!
Lekvárunkat használhatjuk süteményekbe, palacsintákba vagy akár húsok mellé is!
Tipp:
Szegfőszeg és gyömbér is adhat a zöld paradicsom lekvárhoz ill. különböző gyümölcsök, mint alma, körte stb...







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése