2013. augusztus 7., szerda

Nanaimo

Egy kellemes, sütés nélküli édesség :)
Nevét egy kanadai városról kapta.
Többféle variációja létezik, mint pl. , málnás, narancsos, vaníliás, tejszínes stb...
Pár hete málnás változatban szerettem volna elkészíteni de a zöldségesnél mindössze két doboznyi, fonnyadt málnát találtam, a dió több, mint 3000 Ft/ kg áron, pedig kellemesen avas volt, így valahogy sehogy sem akart összejönni.
 Maradtam a vaníliás változatnál, melyhez most durvára tört mogyorót használtam.
Íme a recept:
12 dkg margarin
5 dkg cukor
5 dkg kakaó
1 tojás
16 dkg keksz morzsa
6 dkg kókuszreszelék
6 dkg apróra vágott dió vagy mogyoró (ez utóbbi kicsit keményebb lesz)
Vízgőz felett olvasszuk össze a margarint a cukorral és a kakaóval.
Keverjük hozzá az előzőleg felvert tojást és kissé főzzük össze.
Adjuk hozzá a keksz morzsát, a a kókuszreszeléket és a diót vagy mogyorót.
Keverjük el. majd tegyük ill. nyomkodjuk bele, egy sütőpapírral vagy alufóliával bélelt kis méretű tepsibe, vagy ahogy Én tettem, egy 24-es tortaformába.

Ezután jöhet a krém:
10 dkg margarin
3 dl tej
1 vaníliás puding
15 dkg cukor
A pudingot a cukorral és kevés tejjel összekeverjük, majd a többi tejhez öntve, 
folyamatos kevergetés mellett, csomómentesre főzzük.
Kihűtjük.
A vajat felhabosítjuk, majd a kihűlt pudinghoz adjuk és összedolgozzuk robotgéppel.
Egyenletesen vigyük fel a kekszes rétegre és hűtsük le.
Csokimáz:
1 tábla étcsokoládés torta bevonót, olvasszunk fel vízgőz felett, majd tegyünk bele 2 ek. olajat és keverjük össze.
Vonjuk be a sütinket,  majd hűtőben dermesszük meg.
Ha ízlett nézz be máskor is, 
mert 
legközelebb egy másik verzióval is jelentkezem! ;) 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése