2013. május 14., kedd

Paradicsomos-mézes sült oldalas

Hozzávalók:
Oldalas -igény szerinti mennyiség, 2-3 ek. méz(naná, hogy a pitypang mézem vetettem be),
1 1/2 ek.mustár, 
Házi ketchup-ot használtam , amiből 5 ek.-al tettem, akinek nem áll rendelkezésére, az sűrített paradicsomból (2 ek) és ketchupból (3ek.) keverje ki, szükség esetén 1 ek. cukor hozzáadásával, hisz egy édes-savanyú keverék elérése a célunk.
1 kis fej hagyma
Lehetőleg 3-4 friss bazsalikomlevél, ha nincs a szárított is jó lesz.
Elkészítés:
 A húst mossuk, sózzuk a szokásos módon.
Összeverjük a mézet, a mustárt és a paradicsompürét, ill. a ketchupot (ha szükséges a cukrot) .
A hagymát nagyon apró kocákra vágjuk, majd a keverékbe tesszük és rácsipkedjük a bazsalikom leveleket.
Az oldalast a masszánkba tesszük és jól átforgatjuk, majd 10-15 percig állni hagyjuk.
 175°C-on készre sütjük.
Ha elkészültét a hús, az illata és színe jelzi.
Sűrű szaft veszi körül, amiből tunkolni kötelező!! ;)
Ilyenkorra minden felesleges folyadék elsül , a szafton kívül csak húsból kisülő zsír található.
Plusz zsiradék ebben a receptbe nem szükségeltetik!

Tálalási javaslat: Burgonya, Rizs
Zöldséges köretek

Ma friss kenyérrel és zöldségpörkölttel tálaltam. 
Zöldbab, újhagyma, kevés kockázott sárgarépa egyvelegéből, melyet hagyományos módon készítettem, ahogy a normál pörkötöket is szokás.
Önálló fogáskánt is helytáll, sőt füstölt húsokkal, főt tojással és tejföllel gazdagítható!

Megjegyezném, a fenti húst leveshúsként árulták de sajnáltam levesbe pocsékolni, mert nagyon húsos, így megsütöttem inkább és nem is bántam meg! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése