2021. november 25., csütörtök

Sütőtökös mini kuglóf/muffin

 


Maradt két vaskos szelet sütőtök, amit sajnáltam kidobni. Viszont valami illatos, téli desszertre vágytam, ami ráadásul nem is hízlaló! Így nekiálltam és improvizáltam. Akkor vettem észre, hogy szinte minden ch csökkentett lisztem feltöltésre szorul!😀

Sebaj, volt még 20 dkg zabliszt, kihozzuk abból!

Így a következőképpen alakultak a hozzávalók:

2 egész tojás

1 jó csipet só (nálam himalája)

2-3 csapott ek. 1:4 dw édesítő

3 ek. olvasztott kókuszolaj

Min. 2 szelet sült tök

reszelt citrom és/vagy narancshéj (lidlbe vettem, így ha nincs friss kezeletlen gyümölcs, na meg egyébként is jól jön)

2 tk. Kotányi muffin fűszer vagy, ha nincs akkor mézes fűszer. Persze lehet egyéb fűszerezés, pl.: fahéj, gyömbér, ánizs

pár ek. darált dió, ha van otthon

1 csapott tk. szódabikarbóna

annyi tej, hogy közepesen sűrű masszát kapjunk. 

Illetve! Édesítőt összekevertem fahéjjal. Sajnos nem eleget!😅 Ez krémet képez a sütiben. Mindjárt mondom, hova kerül! 

dw. porcukor helyettesítő tálaláskor


Elkészítés:
A tojást, a sót, édesítőt kikeverjük.
Hozzáadjuk az olajat, majd a pépesített sütőtököt.
Ezután jöhetnek a fűszerek, citrushéjak, dió, szódabikarbóna, majd a liszt.
Végül lazítsuk a tejjel.
Szilikon muffin/mini kuglóf formákba vagy muffin kapszlikba félig töltjük.
Itt jön a fahéjas édesítő trükk!😃
Majd a fahéjas cukor felett feltöltjük a 
forma széléig ismét a tésztával.
160-180 fokon (sütő függő) ,
 alsó-felső sütésen készre sütjük.
A szilikon formákat formaleválsztó spray-vel beszoktam fújni. 
Ez is és a formák is lidl termékek.
 Eskü, nem szponzorál de tény, hogy jó árban lehet, jó termékeket kapni! 🙂
Porcukor helyettesítővel meghintve tálaljuk.🧁


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése