2023. február 11., szombat

Fetás saganaki

 


Nagyon kedvelem az ilyen egyszerű de nagyszerű egytálételeket, amivel minimális munka jár. 

Mikor a barátnőm egy újságból származó receptet ajánlott, bevallom szkeptikus voltam. Azt hittem ennyi paradicsom dominánsként lesz benne jelen és a többi “résztvevő” nem jut szerephez. Nagyot tévedtem, legnagyobb örömömre, mert bizony igencsak gazdag ízvilág mutatkozott meg a végeredményben. A kolbász pedig zseniálisan körbeöleli ízbimbóinkat, annak ellenére, hogy egy normál mennyiség lapul meg benne. 

Szóval mindenképpen ki kel próbálni, és garantálom, hogy nem az lesz az utolsó, hogy elkészül!😉 

Hozzávalók:

1 közepes fej vöröshagyma

2 gerezd fokhagyma

só, bors opcionális

oregáno, római kömény 1 tk. Én egy kis provence-i fűszerkeverékkel is feldobtam

2 konzerv hámozott paradicsom

2 konzerv bab

Kb. 30 dkg füstölt kolbász ( nálam mangalica került bele)

20 dkg feta sajt

olíva olaj


Elkészítés:

Az aprított hagymákat megpirítjuk olíva olajon. Fűszerezzük. Felöntjük a hámozott paradicsommal, és kissé összefőzzük.

A kolbászt tűzálló tálba karikázzuk, majd jöhet rá a lecsepegtetett bab, az elkészült szósz, és végül rámorzsoljuk a fetát.

Kb. 15 perc alatt készre sütjük. Alsó-felső sütés, 200 fok.

Nálunk hercegnő burgonya, és bulgur volt hozzá a köret.

Friss, kertben termett rozmaringgal tálaltam de, ha lett volna itthon, a friss bazsalikommal sem spóroltam volna, az tuti!😃 






  



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése